Loading...

2015. július 29., szerda

A BKV és a hőség

    A budapestiek szeretett tömegközlekedési vállalata a kánikulában is hallat magáról. Amellett, hogy megszabja az értelmileg némileg visszamaradt ellenőreinek öltözködését, viselkedését, ezalatt valahogy sofőrjeivel nem igazán bír. Íme a legújabb gyöngyszem a kiskirályokként viselkedők egyikéről. Persze, akinek nem inge, az... vegye le, mert beleizzad!
   A minap az alábbi épületes levelezéssel lettem gazdagabb, egy utas és egy járművezető közötti affért követően:                        

 "Sajnálattal értesítem önöket, hogy a fent leírt időpontban a 67-es járat szeretett sofőrje (minden szó nélkül) percekig állt a fent nevezett megállóban, mialatt több másik számú járat előzte meg. Miután mindannyian tisztában vagyunk vele (vagy talán mégsem?)  hogy HŐSÉGRIADÓ volt aznap az országban, szerencsétlen autóbusz-vezetőjüknek volt képe percekig állni a végállomás előtt több megállóval a tűző nap kellős közepén! Kérdésemre, vajh miért teszi ezt, a vállát vonogatva mutogatta a kézi készülékét!!! Sajnos eme képmutatás és kultúrbarbárság engem nem igazán hatott meg, annál inkább elárasztott a hőguta, és persze szegény, ámde a melegtől csendesebb utastársaimat is. Gondolom, önök vállalják a felelősséget, ha valaki - gyerek, idős egyaránt - a tűzforró, 55 fokos álló járműveiken rosszul lesz, ad abszurdum meghal. Esetleg valamelyik hozzátartozójuk, amit persze távolról sem kívánok. Úgy fest, ott a klimatizált helyiségükben senki sem képes felfogni, hogy hőségriadó esetén teljesen más szabályok vonatkoznak bizonyos helyzetekben. Írottak és íratlanok egyaránt. 
   Panasszal élve szeretném, ha gusztustalan viselkedésű, és majdhogynem életveszélybe sodró sofőrjük nem járna többet erre, illetve egy kedves elnézést kérő, kézírással írt levéllel illetné meg becses személyemet, akitől - többek között - alapvetően a fizetését kapja."


   Íme a BKK válasza:



   "Az autóbuszok GPS alapú helymeghatározó rendszer adatai segítségével közlekednek, a rendszer a járművezetőnek azonnal jelez, ha korábban van az előírt menetrendhez képest. Ekkor a vonatkozó szabályok szerint a buszvezetőnek úgynevezett időkiegyenlítő tevékenységet kell végeznie egy biztonságos és megfelelő helyen, mint például a leírt 513. utcai megállóhely.

   Az érintett járatot vezető alkalmazottat a munkáltató nyilatkoztatta. A dolgozó szerint a leírt időben egy kicsit korábban érkezett a leírt megállóhelyre, ezért várakozott a menetrend betartása érdekében. A várakozás közben Ön odalépett a fülkéhez, és a melegre hivatkozva kérte a járművezetőt a továbbhaladásra. A járművezető tájékoztatásul színvonalas kommunikációval közölte, hogy a menetrend betartása miatt áll, és amint elérkezik az idő, azonnal indulnak tovább, közben a FUTÁR fedélzeti egységre mutatott. Ön annyit közölt, hogy ez nem érdekli, azonnal menjen a busz tovább. Mivel a járat azonnal nem indult el, Ön elhagyta a járművet.   

   A BKV Zrt. a műholdas helymeghatározó rendszer adatai segítségével ellenőrizte az érintett járat mozgását, az 513. utca megállóhelyre az előírt 10:45 óra helyett 10:43-kor érkezett és 10:44:53-kor indult el onnan, a helyszínen 113 másodpercig várakozott.

   Szolgáltatónk az Ön által leírtakat semmi esetre sem kívánja megkérdőjelezni, de a járművezető által adott nyilatkozatot sem vitathatják addig, amíg annak ellenkezőjére megfelelő bizonyítékkal nem rendelkeznek. Jelen esetben nincs a BKV Zrt. birtokában olyan adat, ami a dolgozó szabálytalan munkavégzését, továbbá nem megfelelő viselkedését jogszerűen bizonyítaná, ezért felelősségre vonására nincs lehetőség. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, és azt jelzi felénk, panaszát 5 napon belül a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz továbbítjuk - kivéve, ha válaszlevelében egyértelműen ennek mellőzését kéri - az ügy elbírálása céljából."

  
   No komment... persze azért, az ügynek folytatása is lesz hamarosan, hisz nem kérte a mellőzést, csupán az ostobaság mellőzését. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése